世界に羽ばたく

~ラベリングマシンのトップメーカー 光洋自動機~

製品紹介

Products

お客様のご要望に合わせた最適なラベリングマシンをご提案します。

私たちの誇る数々のラベリング技術は、3500台以上という数多くの納入実績を重ねていく中で、貴重なお客様の意見にひとつひとつ試行錯誤を繰り返し、きめ細かく対応していく過程で育まれてまいりました。

1986年には科学技術庁長官賞を受賞し、これまで世界7カ国で250以上のパテント(特許/特許権)を取得し、かけがえのない無形資産として様々なラベリングマシンに活かされております。

お客様のご要望に合わせた最適なラベリングマシンをご提案いたしますので、お気軽にお問い合わせください。

自動納骨壇システム

土地を有効活用できる自動搬送式納骨壇システムを世に送り出してから20年。
業界のパイオニアとして、敷地やスペースに合わせてゆとりのある参拝空間をお届けします。

民間の寺院様のみならず、施工条件の厳しい自治体の工事や皇室の菩提寺の別院など、数々の実績を積み重ねてまいりました。
500区画規模の小型のものから 7000区画規模の大型の物件まで、幅広い施工実績で皆様の多様なご要望にお応えしてまいります。

カスタマーサービス

Customer Service

お客様の機械の設計データをすべて保管しているので、1号機からメンテナンスが可能です。
お客様の期待を超える対応をお約束します。

Inspection

As a machine is operated, components could be wore off and deteriorated, which may cause malfunction.

Sudden malfunction does not only increase repair costs but also affect greatly the productivity of the entire line.
With regular inspection and maintainance, the risks related to machine shutdown can be avoided, which lead to reduction of costs such as emergency response expenses.

We also provide advance estimates, so you can budget accordingly. Please feel free to contact us!

もっと見る

Maintenance / Overhaul

Are machine parts wore off? Or shafts are rattling? Or is the machine making any abnormal noise?
From part production to machine assemblation and adjustment, KOYO machines are made and adjust on site by our experienced engineers who understand everything about customers' machines.
Even when warranty period has passed, after taking care of any parts, we would put new warranty for them.

Thus, if you order our authorized service, you can use the machine for many years to come.

もっと見る

Customized Program

The majority of machine troubles are said to be caused by lack of daily inspection and maintenance.
We will guide you on how to operate your machine and the know-how of daily inspection and maintenance for stable operation of your machine over long period of time.
・Guidance about check points when starting machine
・Guidance about maintenance
・Operator training after one year and later
In addition, we also carry out revalidation and reissue instruction manuals.
*Reissuance of the instruction manual should be charged from the second year after delivery of the machine.

もっと見る

社長あいさつ

Message

細々百事に注意し「顧客第一」で事業を成し遂げてまいります。

みなさまがたの変わらぬご愛顧とご支援をよろしくお願い申し上げます。

代表取締役社長山下宣行

TOP